Kalendář akcí

21.04.2020

Plenární zasedání Učené společnosti

2. část: zajišťuje IV. sekce věd společenských a humanitních Přednáška: J. Royt: Václav IV. jako donátor a výtvarné umění jeho doby v evropském kontextu

28.04.2020

Mimořádná přednáška

Zajišťuje III. sekce věd biologicko-medicínských J. Hejnar: Genetické editování - nová protivirová strategie?

18. – 19.05.2020

Valné shromáždění Učené společnosti

18. 5. Karolinum, večer od 18:00 hod. vila Lanna19. 5. místnosti 205, 206 budovy AV ČR

Nadační fond

Oznámení o úmrtí člena Učené společnosti prof. Vratislava Schreibera

/ 20.11.2015 /

S hlubokým zármutkem oznamujeme, ze 14.11.2015 zemřel ve věku 91 let člen Učené společnosti prof. MUDr. Vratislav Schreiber, DrSc., FCMA, emeritní profesor 3. interní kliniky 1. LF UK. Prof. Schreiber byl špičkový vědec, významný endokrinolog, vynikající pedagog a také popularizátor vědy.

« zpět

Novinky

27.03.20

Úmrtí člena Učené společnosti prof. Robina Thomase

V neděli 22. 3. 2020 zemřel po delší nemoci ve věku 57 let zahraniční člen Učené společnosti prof. Robin Thomas, jenž patřil na mezinárodní scéně k nejznámějším a nejuznávanějším českým matematikům. Světové uznání získal zejména svými pracemi z kombinatoriky - z ní pak zvláště řešeními významných otázek strukturální teorie grafů - ale též zásadními pracemi z geometrie a topologie; k oborům jeho aktivního zájmu je třeba jmenovat též práce z algebry a teoretické informatiky.

27.03.20

Pavel Plevka: Život není jako dřív. A dlouho nebude

Pandemie onemocnění COVID-19, způsobeného koronavirem SARS-CoV-2, ochromila život v naší zemi i ve světě. Toto onemocnění má potenciál usmrtit desítky milionů lidí. Jediný v současnosti dostupný nástroj, jak obyvatelstvo před COVID-19 chránit, je zpomalit postup epidemie pomocí omezení mezilidských kontaktů.
Celý příspěvek (PDF, 94 kB)

27.03.20

Julius Lukeš: Uprostřed epidemie – jen doufáme, že děláme věci správně

Jedna z klíčových otázek týkajících se pandemie COVID-19: jak a kolik lidí je rozumné testovat? Již v tomto bodě se strategie jednotlivých zemí rozcházejí. Jaký přístup zvolila Česká republika? A jak mohou pomoci akademická pracoviště?
Celý příspěvek (PDF, 133 kB)