Podpora Učené společnosti ze strany MFF UK, PřF UK a RUK

/ 10.11.2020 /

Na základě jednání, která probíhala v průběhu roku 2020, se zástupci MFF UK a PřF UK ve shodě s rektorátem UK dohodli se zástupci Učené společnosti České republiky na dlouhodobé podpoře snahy Učené společnosti oceňovat úspěšné české vědce a přispět k další popularizaci české vědy. Tato jednání byla završena podpisem Memoranda o spolupráci mezi MFF UK, Učenou společností ČR a Nadačním fondem pro podporu české vědy při US ČR, a Memoranda o spolupráci mezi PřF UK a s Učenou společností ČR a Nadačním fondem pro podporu české vědy při US ČR. Děkani obou fakult, prof. J. Zima (PřF UK), doc. M. Rokyta (MFF UK), předseda Učené společnosti ČR (prof. P. Jungwirth) a předseda Správní rady Nadačního fondu (prof. M. Loebl) zmíněné dokumenty podepsali na společném setkání v budově MFF UK v úterý dne 3. 11. 2020.

Na fotografii zleva J. Zima, P. Jungwirth, M. Loebl, M. Rokyta

Memoranda

Memoranda

Memoranda

Foto Michaela Němcová (MFF UK)

« zpět

Novinky

23.03.23

Nositel Nobelovy ceny Reinhard Genzel bude přednášet v Praze

Německý astrofyzik Reinhard Genzel získal v roce 2020 spolu s Andreou Ghez a Rogerem Penrosem Nobelovu cenu za objev supermasivní černé díry ve středu Mléčné dráhy. Ve dnech 20.–21. dubna bude mít o cestě k tomuto objevu dvě přednášky a jednu veřejnou diskusi.

06.03.23

Panelová diskuse: Gender a rovnost ve vědě – co ji podrývá a co jí prospívá?

Učená společnost České republiky a Národní kontaktní centrum – gender a věda Sociologického ústavu AV ČR srdečně zvou na panelovou diskusi o rovnosti ve vědě: úterý 21. března 2023, 16 h, v budově Akademie věd na Národní třídě nebo online.

21.02.23

Česká konference rektorů k financování vysokého školství a k bezpečnému prostředí na vysokých školách

Česká konference rektorů vyjadřuje znepokojení nad aktuální situací kolem financováním vysokého školství ČR, které v rozporu s programovým prohlášením vlády trpí faktickým poklesem finančních prostředků. ČKR také vydala prohlášení odsuzující diskriminační vzorce chování ze strany některých vysokoškolských pedagogů.